Publicita
|
-
Povinný plakát A3 v sídle a na všech akcích.
-
Logo Programu na webových stránkách příjemce (kde se píše o projektu – stručná informace, cíle, výsledky,
v záhlaví).
-
Na pozvánkách, tiskovinách, prezenčních listinách, letákách, brožurách, propagačních předmětech atd.
-
Vybavení označit samolepkou/cedulkou – doložit foto.
-
Na menších akcích vlaječky na stole, na větších akcích vyvěšena vlajka EU, a to jak v ČR, tak v AT.
-
Logo vždy čitelné, na titulní straně, min.šířka 38,1mm.
-
Logo programu musí být použito s bílým podkladem (bílý obdélník je součástí loga!).
-
V případě použití dalších log uvádět kromě loga Programu také vlajku EU, která musí mít minimálně stejnou velikost (na výši nebo na šířku) jako největší z dalších použitých log.
-
Obecně vše pořizované/hrazené z projektu musí být označené řádnou publicitou, vše si dokumentujte.
|
Směrnice pro žadatele FMP
Příručka pro žadatele/příjemce Interreg V-A AT-CZ
Info o publicitě od Správce FMP
*můžete nám zasílat publicitu k odsouhlasení
**při nedodržení povinné publicity dochází ke krácení dotace
***veškerou publicitu dokumentujte a uchovávejte
|
Dokladování
|
-
Vedení oddělené účetní evidence pro projekt.
-
Způsobilé výdaje (včetně pravidel dokladování)
i nezpůsobilé výdaje jsou uvedeny v příručkách.
-
Označení dokladů a přiřazení k malému projektu (nejjednodušší je číslo projektu + zkratka projektu). Účetní doklady musí být označeny již vystavovatelem dokladu (dodavatelem!).
-
Podrobná specifikace výdaje a kvantifikace, nestačí pouze např. „občerstvení“ – musí být uvedeny počty jednotek (návaznost na prezenční listiny), množství, konkrétní zboží. Alkoholické nápoje není možné hradit.
-
Dokládají se relevantní doklady k výdajům – smlouvy, objednávky, faktury, pokladní doklady, bankovní výpisy.
-
Není možné předložit náklady, které nebyly uvedeny
v rozpočtu žádosti.
-
Všechny relevantní výdaje projektu podložit seznamem účastníků/prezenční listinou (ubytování, jízdné, stravné).
-
Paušální náklady: - mzdy - statutární zástupce prohlásí, že má nejméně 1 zaměstnance, který pracoval v příslušném období na projektu, nic jiného ne nedokládá; - kancelářské výdaje – nedokládají se.
-
Pozor na výdaje mimo programové území a limity některých výdajů (účinkující, dary).
-
Navýšení finančních prostředků jedné z kapitol rozpočtu o více než 15 % vyžaduje předchozí písemný souhlas RMV.
-
Změny v rozpočtu nad 25% mezi položkami rozpočtové kap. je nutné vysvětlit v závěrečné zprávě.
-
Projektový partner ani zástupce žadatele nemůže být dodavatelem.
-
Příjmy je možné mít pouze v případě, že s nimi bylo počítáno již v žádosti, jinak musí být akce zdarma.
-
Archivace do konce roku 2027.
|
Směrnice pro žadatele FMP
Společná pravidla způsobilosti Interreg V-A Rakousko – Česká republika
|
Další povinnosti žadatele
|
-
Aktivity a údaje v žádosti jsou závazné, jakékoliv změny by měly být výjimečné a je nutné je písemně hlásit a schválit před jejich provedením.
-
Klíčové akce písemně oznámit Správci FMP nejpozději 14 dní předem.
-
Výdaje na honoráře umělců jsou v ČR přípustné max. do výše 1000 EUR na honorář za jedno vystoupení umělce či souboru, který má sídlo v programovém území a jehož umělecká činnost nesmí být jeho hlavní výdělečnou činností.
-
Splnit kritérium společného personálu – doložení min. 2 společných setkání (foto, prezenční listiny, zápisy), případně společného financování.
|
Směrnice pro žadatele FMP
Smlouva o financování
|
Shrnutí
|
-
Vždy zajistit publicitu a označení podpory EU, dokumentujte si pro kontroly.
-
Fotodokumentace všech aktivit a akcí.
-
Řádné dokladování výdajů.
-
Zajistit přeshraniční dopad a společnou realizaci.
-
Veškeré odchylky od žádosti hlásit Správci FMP
-
Konzultujte se zaměstnanci Správce FMP
|
|